Baggrundsviden

Hvad skal der til for at skabe god undervisning? Hvad kræver det af dig som fagperson? Og hvorfor har mennesker med demens og pårørende forskellige behov for rådgivning, undervisning og støtte?

Kompetenceprofiler

Når man skal rådgive, undervise eller være gruppeleder for mennesker med demens og pårørende, kræver det nogle forskellige kompetencer som fagperson. Her kan du læse om de kompetenceprofiler, det kræver, når du skal undervise og arbejde med Værktøjskassens samtalehjul, foredrag, kurser og samtalegrupper:

Målgruppe

Mennesker med demens og pårørende er forskellige og har individuelle behov for støtte og rådgivning igennem sygdomsforløbet. Her kan du læse om de forskellige målgruppers behov for rådgivning, undervisning og støtte:

Læring, pædagogik og kompenserende undervisning

Der er flere faktorer som spiller ind og påvirker hinanden, når man skal undervise mennesker med demens og pårørende. Her kan du læse mere om, hvilke overvejelser du kan gøre dig inden for motivation for læring, sundhedspædagogik og kompenserende undervisning, når du skal forberede din undervisning til kurserne:

Senest opdateret: